photo-@

To θεωρητικό και πρακτικό εργαστήριο Φωτοθεραπείας,  “My Photo I”  έχει σαν στόχο να δώσει το βασικό θεωρητικό υπόβαθρο πάνω στο οποίο στηρίζεται η θεραπευτική χρήση της φωτογραφίας  σε πολλαπλά πλαίσια και να μεταδώσει με βιωματικό τρόπο πρακτικές τεχνικές εύκολα εφαρμόσιμες. Απευθύνεται σε φωτογράφους, θεραπευτές , εικαστικούς, εκπαιδευτικούς, κοινωνιολόγους, ψυχολόγους  κτλ, και σε οποιονδήποτε θέλει να εμβαθύνει στην σχέση του με την εικόνα, να καλλιεργήσει το βλέμμα του και να διδαχθεί βασικούς τρόπους χρήσης της εικόνας σε θεραπευτικά και μη πλαίσια. 

Η φωτοθεραπεία σαν ανεξάρτητο κομμάτι της Θεραπείας μέσω της Τέχνης εμφανίζεται για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία  το 1975, με αναφορά του συγκεκριμένου όρου από την Καναδή ψυχολόγο Judy  Weiser. Παρ ‘όλα αυτά  η θεραπευτική χρήση της οπτικής εικόνας είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ίδιας της τέχνης της φωτογραφίας από την στιγμή που το πρώτο ίχνος ασημιού έκανε την εμφάνιση του στις πλάκες γυαλιού των παλαιών πότε  φωτογραφικών μηχανών.

Ανατρέχοντας στην  ιστορία της τέχνης και ειδικότερα της  φωτογραφίας και στις θεωρίες οπτικής κουλτούρας χτίζουμε το υπόβαθρο πάνω στο οποίο θα στηριχτούμε για να ανοίξουμε έναν δημιουργικό διάλογο με την εικόνα.

Ένα παιδί αντιλαμβάνεται τον εαυτό του στον καθρέφτη ως δικό του και ταυτίζεται, γίνεται η εικόνα. Αντικρίζοντας την κάμερα και πατώντας το κλείστρο, μεταφερόμαστε αυτομάτος στην πρώιμη διαδικασία ορισμού του εαυτού.

Η δημιουργία της εικόνας όμως  είναι μόνο η αρχή. Σε μια θεραπευτική διαδικασία, η εικόνα είναι το μέσω που θα ενεργοποιήσει τη σκέψη, συνεπώς, αυτό που για έναν φωτογράφο είναι ο τελικός προορισμός,  σε μια θεραπευτική σχέση είναι απλά η αφετηρία.

Μέσα στις 12 συναντήσεις του πρώτου κύκλου  My Photo ,   οι συμμετέχοντες θα έχουν την δυνατότητα να εμπλουτίσουν τις θεωρητικές και πρακτικές τους γνώσεις για την φωτογραφία, να πειραματιστούν με συγκεκριμένες τεχνικές φωτοθεραπείας και φωτογράφησης, όπως το αυτό -πορτρέτο , τα οικογενειακά άλμπουμ κ.α  και να διδαχθούν τις βασικές αρχές μεθόδων όπως η  συμμετοχική φωτογραφία,  ο αλφαβητισμός δια μέσου της φωτογραφίας ( L.T.P) και  το photo voice. Απώτερος στόχος του εργαστηρίου θα είναι ο κάθε συμμετέχων να μπορέσει με την ολοκλήρωση του κύκλου, όχι μόνο  να κατέχει αρκετά καινούρια εργαλεία αλλά να ξέρει και τον τρόπο της πρακτικής εφαρμογής τους.

Το Μy Photo ΙΙ , η συνέχιση δηλαδή του πρώτου κύκλου αποτελεί ένα πρόγραμμα προσωπικού mentorship , όπου  ο κάθε συμμετέχων θα έχει την δυνατότητα να αναπτύξει μαζί με τον επιλεγμένο του μέντορα ένα ολοκληρωμένο σχέδιο  φώτο-θεραπευτικής παρέμβασης προσαρμοσμένο σε συγκεκριμένο πλαίσιο εφαρμογής,  ( πχ φωτοθεραπεία σε συνθήκες εγκλεισμού, φωτοθεραπεία με ασυνόδευτους ανήλικους, κτλ )  . Με ατομικές συναντήσεις ή σε μικρά γκρουπ  οι συμμετέχοντες θα οδηγούνται από την αρχή/σύλληψη της ιδέας και την θεωρητική τεκμηρίωση της, στην πρακτική εφαρμογή της και στην πλαισίωση της  μέσα από συγκεκριμένα εργαλεία ποιοτικής  και ποσοτικής αξιολόγησης.   

Διδακτικές Ενότητες

Οπτική Αντίληψη

-Η ιστορία της Φωτογραφίας μέσα από το πολιτισμικό, πολιτικό και καλλιτεχνικό πρίσμα της κάθε εποχής

-Τα κίνητρα και η λογική πίσω από την Εννοιολογική Φωτογραφία και την Φωτογραφία ντοκουμέντο.

Η τεχνική της φωτογραφίας

– φωτογραφικές μηχανές, φακοί, διάφραγμα και βάθος πεδίου, ταχύτητα, φωτομέτρηση κλπ

-Ανάλυση φωτογραφικού έργου μέλλων της ομάδας/ portfolio

Ανάλυση και βιωματική διερεύνηση συγκεκριμένων τεχνικών φωτοθεραπείας:

-Η Σημασία του Συμβολισμού, και της Προβολής στη χρήση των εικόνων ως θεραπευτικά εργαλεία. (Ulla Hakola, Del Loewnthal, Judy Weisser)

-Το Οικογενειακό άλμπουμ (Judy Weisser, Rodolfo de Bernart)

– Το Αυτοπορτραίτο (Rossy Martin, Christina Nunez, Jo Spence, Judy Weisser)

Enactment Phototherapy (Το άτομο ως δημιουργός αφηγητής, αντικείμενο, και θεατής του εαυτού του.)

– Φωτοθεραπεία και Εικαστική ψυχοθεραπεία.

Η σημασία της Φωτογραφίας και του συμβολισμού στην εξιστόρηση ιστοριών

-Φωτογραφία Ντοκουμέντο, Φωτογραφία Καταγγελίας.

-Η Φωτογραφία ως στρατηγική ενδυνάμωσης των μαθητών κυρίως, μέσα από την οπτική παιδεία, τη Φωτογραφία και τη δημιουργική γραφή (Literacy Through Photography)

-Συμμετοχική Φωτογραφία, Photo Voice, Community Photo Therapy.

Έμφαση θα δοθεί στις τεχνικές Φωτοθεραπείας, και το τελικό πρόγραμμα θα διαμορφωθεί ανάλογα με τις ανάγκες της ομάδας.

*Από τις πρώτες συναντήσεις παράλληλα με την  εκάστοτε θεματολογία, οι συμμετέχοντες θα έχουν την δυνατότητα να πειραματίζονται πρακτικά με τεχνικές φωτοθεραπείας, καθώς θα καλούνται με βιωματικό τρόπο να εφαρμόζουν τις καινούριες θεωρητικές  τους γνώσεις. 

*Ο προσωπικός φωτογραφικός εξοπλισμός , δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση, όσοι συμμετέχοντες όμως  διαθέτουν δικό τους εξοπλισμού είναι καλό να τον φέρουν. 

* Στο τέλος του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες θα πάρουν πιστοποιητικό συμμετοχής και πλήρη ηλεκτρονικό φάκελο με σημειώσεις και φωτογραφικό υλικό.

Ημέρες και ώρες διεξαγωγής:
Έναρξη: Τρίτη 06/02/18  18.30 – 21.30

Διάρκεια:
12 εβδομάδες  ( διακοπή την εβδομάδα του Πάσχα)
Σύνολο ωρών: 36

Χώρος:
Το εργαστήριο θα διεξαχθεί στο στούντιο της ΑΜΑΚΑ, Αγίου Νικολάου 11, 11741 Κουκάκι (πλησίον σταθμού Συγγρού-Φιξ).

Εισηγητές :
Γιάννης Καυκάς, Νιόβη Σταυροπούλου, Μυρτω Παπαδοπούλου, Χρήστος Βαρβαντάκης.

Κόστος:
480 ευρώ, εξόφληση εφαπαξ ή σε 4 δόσεις των  120 Ευρώ
10% έκπτωση σε συμμετέχοντες σε προηγούμενα εργαστήρια της ΑΜΑΚΑ και σε όσους εξοφλήσουν το ποσό εφάπαξ.

Δηλώσεις Συμμετοχής ΕΔΩ.  
Περισσότερες πληροφορίες στο info@amaka.gr και στο κινητο 6932959732.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial